Η δημοσιογραφική ομάδα του Supply Chain & Logistics magazine, άνοιξε τον θεματικό φάκελο “Δίκτυα Μεταφορών σε Τουριστικούς Προορισμούς – Πώς εξυπηρετεί η εθνική μεταφορά τον τουρισμό” αναζητώντας τις μορφές συνεργασίας μεταξύ του νούμερο 1 κλάδου της οικονομίας, με τον νούμερο 2 που είναι τα logistics και οι μεταφορές. Στα πλαίσια αυτού του αφιερώματος ζητήθηκε η άποψη της εταιρείας μας, ΧΑΒΑΚΗΣ «ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ», την οποία διατύπωσε η Μάρα Χαβάκη, Business Development Manager της εταιρείας.
Παρακάτω θα διαβάσετε αναλυτικά ποιο δίκτυο εξυπηρετούμε, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και με ποιον τρόπο τις αντιμετωπίζουμε.
"Από το 1969 στην ΧΑΒΑΚΗΣ "ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ" προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες μεταφοράς, διακινώντας εμπορεύματα ελεγχόμενης θερμοκρασίας (συνθήκες περιβάλλοντος, συντήρησης και κατάψυξης) από και προς την Κρήτη. Το σύγχρονο μεταφορικό μας δίκτυο, με παγκρήτια κάλυψη, εκτείνεται από τον Άγιο Νικόλαο, την Ιεράπετρα, τη Σητεία, το Ηράκλειο, το Ρέθυμνο, έως και τα Χανιά.
Εξυπηρετώντας έναν από τους πιο τουριστικούς προορισμούς, κάθε χρόνο με την έναρξη της θερινής περιόδου παρουσιάζονται «δυσκολίες» που επιβαρύνουν την ομαλή ολοκλήρωση του μεταφορικού έργου. Η βασική δυσκολία έγκειται στις κατακόρυφα αυξημένες παραγγελίες από την πλευρά των τουριστικών καταλυμάτων, μονάδων μαζικής εστίασης, υπεραγωγών κ.ά.. Αυτό, σε συνδυασμό με την παγιωμένη τακτική του λιγότερου δυνατού «στοκαρίσματος», οδηγούν άμεσα σε πολλαπλάσιο αριθμό παραδόσεων στο ίδιο τελικό σημείο και εν τέλει σε βεβαρυμμένο κοστολόγιο που καλούμαστε να απορροφήσουμε. Βεβαίως, στα προαναφερθέντα συνεισφέρει το γεγονός ότι πλέον οι παραγγελίες χαρακτηρίζονται από μικρότερο όγκο και μεγαλύτερη συχνότητα, καθώς επίσης και η επικρατούσα ελληνική νοοτροπία της «τελευταίας στιγμής».
Επιπλέον, παρατηρείται και μία σειρά εξωγενών παραγόντων που επηρεάζουν τη μεταφορική δραστηριότητα κατά την έντονη τουριστική περίοδο, όπως:
1) Η επιβάρυνση του οδικού δικτύου στην περιοχή της Κρήτης από τους διερχόμενους τουρίστες, σε συνδυασμό με την έλλειψη κατάλληλων υποδομών για την υποδοχή της αυξημένης ροής.
2) Τα κυριότερα αστικά κέντρα της Κρήτης κατακλύζονται από τουρίστες, με αποτέλεσμα το έργο των παραδόσεων να γίνεται ολοένα πιο επίπονο και απαιτητικό.
3) Ειδικά για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, οι ακτοπλοϊκές γραμμές δίνουν προτεραιότητα στην επιβίβαση των επιβατικών αυτοκινήτων, προσφέροντας έτσι μειωμένες θέσεις επιβίβασης σε φορτηγά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, δίνεται καθημερινώς ένας αγώνας «επιβίβασης» στο λιμάνι του Πειραιά, με αρκετά φορτηγά να μένουν εκτός στο τέλος της ημέρας συνεπάγοντας καθυστερήσεις στις αναμενόμενες παραδόσεις.
Προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τον εποχιακά αυξημένο όγκο δουλειάς, διαθέτουμε ένα δυναμικό στόλο οχημάτων, ο οποίος υπερκαλύπτει τις απαιτούμενες προδιαγραφές του έργου που καλούμαστε να φέρουμε εις πέρας. Ακολούθως, η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένα και έμπειρα στελέχη, τα οποία έχοντας λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση και ενημέρωση, βρίσκονται σε θέση να υποστηρίξουν επιτυχώς τις αυξημένες ανάγκες των πελατών και των συνεργατών μας. Εν συνεχεία, το Τμήμα Διακίνησης αυξάνει τα καθημερινά δρομολόγια περισυλλογών στην περιοχή της Αττικής βάσει των παραγγελιών, όπως επίσης δρομολογεί πολλαπλάσιες γραμμές διανομής στα αστικά κέντρα της Κρήτης, αλλά και στις απομακρυσμένες περιοχές, τόσο βόρεια όσο και νότια του νησιού. Όσον αφορά, τις περιορισμένες θέσεις επιβίβασης στις ακτοπλοϊκές γραμμές, διατηρώντας άριστη σχέση και συνεργασία ετών με τις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρείες, εξασφαλίζουμε τις περισσότερες δυνατές θέσεις καθημερινώς προκειμένου να ανταμείψουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας."
***Μπορείτε να επισκεφθείτε το τεύχος 96 του περιοδικού SC&L magazine που φιλοξένησε το αφιέρωμα στο σύνδεσμο που ακολουθεί: